Voorbereid op zero emissie!

Nieuwsbrief december 2012

City Marketing en Promotie met behulp van Binnenstadservice.

De afgelopen maand heeft Binnenstadservice in twee steden een overeenkomst gesloten met de VVV en City Promotion partijen. Hierdoor is in Dordrecht en Maastricht een belangrijke stap gezet in het vormgeven van een bijdrage aan de lokale uitstraling, een stevige verankering in het lokale netwerk.

In Dordrecht is dit direct bij de opstart gerealiseerd. Een mooie en zichtbare klant direct bij  de aftrap wenst ieder stad zich wel. In Maastricht is dit het resultaat van een contact dat reeds meer dan een jaar bestaat en waar de VVV nu ook de stap gezet heeft. De vele distributie vragen, opslag en mailing kunnen in Maastricht en omgeving kunnen op een goede manier worden aangeboden, mede dankzij de samenwerking met Interne Bedrijfspost.

Samenwerking met deze organisaties is elke stad waar mogelijk aan te raden. Het zorgt voor Binnenstad direct voor een brede zichtbaarheid in de stad. Voor ervaringen met deze organisaties kan contact worden opgenomen met onze vestigingen in Dordrecht en Maastricht.

Pakjesavond in Dordrecht.

Met Pakjesavond in Dordrecht is een aftrap gegeven aan Binnenstadservice Dordrecht. Precies een jaar na het begin van het project Binnenstadservice Dordrecht, dat samen met het centrummanagement Dordrecht, bewoners, gemeente en Eco2city is gestart in November 2011, ziet Binnenstadservice Dordrecht. Aart en Natasja Camijn zijn al fietskoerier “GrootVerzet”al bijna 19 jaar actief in Dordrecht en hebben besloten om franchisenemer te worden van Binnenstadservice.

Pakjesavond is een traditie in Dordrecht waar veel winkeliers op af komen. Tijdens deze bijeenkomst heeft wethouder Piet Sleeking blijk gegeven heel goed te weten wat Binnenstadservice te bieden heeft en er is dan ook aangegeven dat de gemeente Dordrecht ook zelf snel klant zal worden. Dit is het bewijs dat de gemeente ook zelf haar verantwoordelijkheid neemt.

Samen met Centrummanagement, winkeliers verenigingen en gemeente zal Binnenstadservice Dordrecht een gezonde start maken. Met 19 jaar ervaring weten Aart en Natasja precies wat er te koop is in Dordrecht. De bibliotheek “Van A tot Z” heeft zich al gemeld en Entree (VVV) is reeds klant van Binnenstadservice Dordrecht.

We wensen Binnenstadservice Dordrecht veel succes.

V&D

Nadat in Maastricht gedurende ruim een jaar V&D al klant is van Binnenstadservice gaan we nu de samenwerking uitbreiden naar Heerlen en Sittard. Ook deze winkels gaan hun kleine leveringen omleiden naar Binnenstadservice. Dit gebeurt gedurende een jaar op basis van een proef tarief. Daarna gaan we vaststellen wat de waarde precies is voor deze filialen. V&D doorloopt een traag en bedachtzaam proces met Binnenstadservice. We zijn ons aan het bewijzen en op basis van deze ervaringen kunnen we ook de andere filialen in Nederland gaan benaderen. Vanuit het hoofdkantoor wordt deze samenwerking gestimuleerd maar niet opgelegd. Ook voor V&D geldt dat lokaal veroveren het resultaat op moet gaan leveren.

Belangstelling vanuit nieuwe steden.

Vanuit Doetinchem, Heerenveen en Schiedam is interesse getoond voor Binnenstadservice. Ondernemers die geïnteresseerd zijn  om zich aan te sluiten bij het netwerk en overheden die graag deze oplossing in hun stad zijn komen. Tom Huntink is vanuit Nederland intensief bezig om deze interesse om te zetten in daadwerkelijke deelname aan Binnenstadservice. Road Runner koerier in Rotterdam is ook betrokken bij de realisatie van Binnenstadservice Schiedam.

Dit zijn belangrijke ontwikkelingen, waardoor het netwerk steeds sterker wordt en waardevoller voor landelijke verladers en vervoerders.

De Schone Ketting

Op donderdag 29 november is de aftrap gegeven aan De Schone Ketting – een project dat de verladers en vervoerders duidelijk gaat maken, op welke manier zijzelf het beste gebruik kunnen maken van Binnenstadservice. Het project loopt 5 maanden en de resultaten zullen worden gepresenteerd tijdens het 5 jarig bestaan van Binnenstadservice Nederland. Deelnemers aan dit project zijn TNT Fashion Group, Technische Unie, Wim Bosman, Interface, Office Depot, SITA en KBB (Koninklijke Boekverkopers Bond). Alle 7 partijen hebben een distributie opdracht in het stedelijke gebied en zijn binnen dit project op zoek naar de waarde die Binnenstadservice voor hun operatie kan hebben. Het gaat hierbij om zowel bedrijfseconomische waarde als ook maatschappelijke waarde. Al deze organisatie hebben ook duurzaamheiddoelstellingen, die zij mogelijk eenvoudiger kunnen realiseren in samenwerking met Binnenstadservice. Het project wordt in de eerste ronde uitgevoerd met slechts 7 partners, zodat we met deze partners ook kunnen zorgen voor voldoende diepgang en binnen 5 maanden ook concreet resultaten bereiken samen.

Op basis hiervan kunnen we de basis leggen voor een duurzame relatie met deze verladers.

Nieuwsbrief december 2012
Schuiven naar boven